Konkurencja operatorów

Na wielu rynkach telekomunikacyjnych nie ma konkurencji i pozycja monopolisty – chociaż bardzo negatywnie odbierana przez państwa i urzędy regulacyjne – nie może zostać niezgodnie z prawem osłabiona. Bo jeśli przed latami tylko jedna firma inwestowała w infrastrukturę teleinformatyczną, i tak jak w Polsce Telekomunikacja Polska samodzielnie stworzyła cały system przesyłania danych obejmujący większość krajów – to niezgodne z prawem było by osłabianie jej pozycji. Często jednak firma taka wykorzystuje swoją zbyt mocną pozycję na rynku do narzucania konkurencji stawek i opłat zdecydowanie zbyt wysokich, by świadczone przez nią usługi mogły być dla monopolisty konkurencyjne.


Tutaj na arenę biznesu wkracza już państwo ze swoimi instytucjami dbającymi o konkurencję, a także Unia Europejska, która chętnie nakłada w ostatnich czasach wielomilionowe kary na te rynki, które nie kierują się uczciwymi zasadami handlu lub po prostu nie przestrzegają unijnych dyrektyw. Coraz częściej dochodzi więc do ingerencji w rynek telekomunikacyjny, który generuje ogromne zyski, a więc jednocześnie zachęca menadżerów do stosowania różnych brudnych sztuczek mających na celu zwiększyć dochody. W Polsce wciąż brakuje wyraźnej konkurencji na rynku dostępu do Internetu stacjonarnego – tutaj karty rozdaje tylko jedna firma. To z kolei w prostej linii przekłada się na fakt, że w Polsce mamy nie tylko jeden z najdroższych, ale także jeden z najgorszych, dostępów do sieci. Zupełnie inaczej prezentuje się już sytuacja na rynku operatorów GSM. Wprawdzie nie ma ich tak wielu, ponieważ z głównych graczy na rynku najbardziej liczy się pięć różnych marek.

Mimo stosunkowo małej liczbie graczy, rynek nasz jest już nasycony jeśli chodzi o dostawców usług a podaż wcale nie maleje. Dlatego firmy o już ugruntowanej w Polsce pozycji na rynku telefonii komórkowej granią ze sobą w bardzo poprawną biznesową rywalizację. Tutaj o sukcesie decyduje nie tylko innowacyjność inwestycji i duży kapitał reklamowy, ale także faktyczne starania o konsumenta, obniżanie cen, tworzenie promocji i dawanie prezentów.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 7.5/10 (15 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (Z 0 głosów)
Konkurencja operatorów, 7.5 out of 10 based on 15 ratings

Comments are closed.