Co warto włączyć do swojej diety?

Mikroalgi to obecnie coraz chętniej spożywany produkt ze zdrowej żywności. Niektóre osoby, zachęcone zdrowotnymi właściwościami tych roślin, dodają je nawet do codziennego menu. Mikroalgi zazwyczaj są sproszkowane – co ułatwia uch przechowywanie oraz dawkowanie, ale jeśli wolimy to możemy nabyć je w tabletkach. By odczuć efekt ich działania najlepiej spożywać je regularnie przez dłuższy okres.

Obecnie najbardziej znaną mikroalgą jest spirulina. Jest ona polecana wielu osobom, szczególnie zaś tym, które są na restrykcyjnej diecie lub zrezygnowały ze spożywania mięsa. Ta roślina charakteryzuje się wysoką zawartością żelaza. Zawarty w spirulinie chlorofil ma podobną budowę jak hemoglobina (czerwony barwnik krwi), co sprawia, że organizmowi łatwo jest pozyskać potrzebną substancję.

spirulina sproszkowana

Choć, jak już wyżej wspomniano, spirulinę można dodawać w formie sproszkowanej do różnych potraw, to jednak nie wszyscy lubią ten charakterystyczny smak. Dlatego też suplementy diety zawierające tę mikroalgę mają zazwyczaj formę kapsułek. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli chce się sprezentować ten cenny dodatek do codziennego menu osobie niejedzącej mięsa, wówczas lepiej zadbać o to, by kapsułki zawierające spirulinę były wykonane z celulozy, a nie żelatyny.

Mikroalgi są polecane wegetarianom i weganom, ale to nie oznacza, że osoba jedząca produkty pochodzenia zwierzęcego nie musi wzbogacać swojej diety. Choć żelazo występujące w mięsie jest zazwyczaj lepiej przyswajalne, jednak nie oznacza to, że organizm rzeczywiście otrzymuje odpowiednią ilość tego pierwiastka. Zdarza się również, iż na skutek różnych błędów żywieniowych dana osoba cierpi także na inne niedobory cennych substancji.

Warto wspomnieć, że spirulina to nie tylko cenne źródło żelaza, ale również innych witamin. Zawarta jest tam między innymi witamina C, która sprzyja wysokiej odporności organizmu na choroby, a także wspomaga przyswajanie żelaza.

Nawet jeśli badania nie wykazują niedoborów, warto spróbować suplementacji spiruliną w przypadku, gdy w danym okresie konieczny jest duży wysiłek fizyczny lub umysłowy. To właśnie wtedy zdarzają się niedobory cennych składników, którym spirulina może zapobiec. Kupując konkretny preparat warto sprawdzić, czy roślina została pobrana ze sprawdzonych źródeł (jak ta spirulina – spirulina-sklep.com.pl), ponieważ podobnie jak w przypadku warzyw zielonych ma ona tendencję do kumulowania szkodliwych substancji. Zdrowa spirulina to jednak bogate źródło witamin, dlatego nie warto z niej rezygnować.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (Z 0 głosów)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *