5 owoców i warzyw idealnych na jesień. Sprawdź co jeść,…

Wraz z nadejściem jesieni nasza odporność spada, a witaminy zebrane latem tracą na wartości. To okres, w którym musimy zadbać o nasza dietę ze szczególną uwagą, bo brak niektórych wartości odżywczych wiąże się z pojawieniem chorób. Dziś mamy dla Ciebie zestawienie przykładowych owoców i warzyw idealnych na jesień. Sprawdź i pozostań zdrowym przez najbliższe miesiące.

pomidory

Fot. Flickr.com by LID (Creative Commons)

1. Dynia

To warzywo kojarzone z jesienią w pierwszej kolejności. Poza jej główną rolą odgrywaną w dzień Halloween sprawdza się jako produkt do gęstych zup, słodkich ciast oraz różnego rodzaju dań na bazie ryżu i makaronu. Dynia zawiera w sobie cenne pokłady cynku, a przy tym jest niezbyt kaloryczna, dzięki czemu zadbasz o obecność niezbędnych witamin w Twoim organizmie, a nie będziesz musiał martwić się nabieranie zbędnych kilogramów.

2. Brokuł

Warzywo obecne w ogródkach od września do grudnia. Zapewni Ci niezbędna dawkę żelaza oraz sulforafanu – jednego z najbardziej niedocenianych przeciwutleniaczy odpowiadającego za zmniejszenie ryzyka pojawienia się nowotworów. I choć często pomijane w codziennej diecie, w okresie jesienno-zimowym powinno zagościć na Twoim stole częściej niż raz w tygodniu. Sprawdzą się zarówno jako dodatek do makaronu, ryżu, ziemniaków ale również jako główny składnik sosu czy produktu pitnego pomiędzy posiłkiem jednym a drugim.

3. Burak

To naturalny i najlepszy lek na anemię oraz nadciśnienie. Zapobiega obniżeniu odporności, która jesienią jest szczególnie narażona. Sprawdzi się zarówno w zwykłym obiedzie jako surówka, ale nie straci swoich witamin nawet w postaci zupy. Zależy Ci na deserze opartym na burakach? Spróbuj buraczanego ciasta. Gwarantujemy, że jesienią kolor czerwony jest Twoim przyjacielem.

4. Bakłażan

Główną zaletą bakłażana jest jego niskokaloryczność, a przy tym jest jednym z głównych źródeł potasu, wapnia, magnezu oraz błonnika. Zależy Ci na witaminach z grupy C, A i B? W bakłażanie znajdziesz je w porządnej ilości, zdolnej zaspokoić Twoje dzienne zapotrzebowanie, a przy tym jest to produkt tak uniwersalny, że na pewno znajdzie zastosowanie w Twojej kuchni. Podawaj go jako dodatek do obiadu lub jego główny składnik – na przykład w zapiekankach.

5. Żurawina

Dostępna głównie w październiku i listopadzie jest owocem zachowującym swoje wartości przez bardzo długi czasu. Nie bój się zebrać go, schować w zamrażarce i korzystać z niego późną jesienią. Żurawina jest źródłem witaminy E,C,K, czyli tych wszystkich, które odpowiadają za Twoją odporność. Owoc ten zawiera duże ilości przeciwutleniaczy oraz minerałów takich, jak potas, mangan, miedź i jod.

Materiał przy współpracy z zespołem Zdrowie NaturalnieZdrowie Naturalnie

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 10.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: +1 (Z 1 głos)
5 owoców i warzyw idealnych na jesień. Sprawdź co jeść,..., 10.0 out of 10 based on 1 rating

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *